+34 93 263 05 00

Blog

Home/Blog/La publicitat exterior en la campanya electoral Britànica

La publicitat exterior en la campanya electoral Britànica

Des del memorable cartell de Saatchi & Saatchi del 2001 ‘Labour isn’t Working’ per als Conservadors,  fins la fotografía de William Hague “retocada” amb el cabell de la Thatcher, els pòsters  de les campanyes polítiques s’han convertit en una institució en el Regne Unit. 

antics posters eleccions angleses

Històric cartell dels Conservadors, creat per Saatchi&Saatchi per a les eleccions generals del 2001. El joc de paraules es refereix a la gran quantitat d’aturats que havia provocat el Govern Laborista.

antic

Polèmica campanya dels Laboristes el 2001, alertant els votants sobre el risc de tornar a la duresa de la Thatcher si votaven al candidat Conservador Hague.


 

Els Britànics estan avesats a veure les fotos dels seus candidats plantats devant una enorme tanca mòbil per a presentar la gràfica dels seus partits. És el tir de sortida de les seves campanyes electorals. Més que mostres de les  campanyes de publicitat exterior, la intenció és convertir-les en actes de relacions publiques, pensats per aconseguir la máxima cobertura als mitjans de comunicació i tota la “viralitat” posible a les xarxes.

Segons Johnny Hornby, fundador de l’agència anglesa The&Partnership, artífex de la campanya de Tony Blair del 97 “abans, quan veies la presentació d’un cartell en una gran tanca mòbil, era un avís de que en veuries més de 2.000 pels carrers de la ciutat.  Ara, el Partit Conservador dedica més pressupost als anuncis digitals i sofisticats email a l’estil Obama”.

Segons Al Young, soci-creatiu de St Luke’s, “malgrat el canvi cap a la publicitat digital tingui sentit racionalment, potser estiguem infravalorant l’impacte de la publicitat exterior a la nostre psique”.

Voler influir els electors a través de la intimitat de les campanyes digitals sembla lògic a nivell racional. Però ho és a nivell emocional? Les enormes tanques al carrer tenen alguna cosa de tremendament imponent. És el poder del símbol, el poder de la ubiqüitat. I quan vols influir a milions de persones sobre la mena de país on volen viure, penso que necessites més dimensió que intimitat”

I què passa amb els missatges?

Johnny Hornby, el creador del cartell de William Hague amb el cabell de Margaret Thatcher, creu que per a crear una bona peça de creativitat política, s’ha de combinar curosament un cert grau de mala baba amb una bona part de sentit de l’humor que permeti una lectura intel·ligent del missatge.

Us deixem aquí les imatges gràfiques utilitzades en la recent campanya electoral britànica perquè jutgeu vosaltres mateixos.

Written by

The author didnt add any Information to his profile yet

Contacte





Vols que et truquem?
si no 

Què t’interessa?

Subscripció al butlletí de notícies:
si no 

×