Lones gran format pel sector Retail: Nike, Mango i Uniqlo a Barcelona.
domingo 08, octubre 2017
Nike, nº 1 en el rànquing mundial de marques de moda també el 2017
Video de la instal·lació de la lona Nike a Barcelona. Projecte VSA. Producció i muntatge Sundisa.
Però com ho ha fet Nike per pujar a la primera posició? Ha fet allò tan senzil – i alhora tan difícil- de donar al consumidor el que busca. En l'escenari post crisi en el que operen ara mateix les marques de moda prêt-à-porter, els consumidors busquen una experiència de marca total. Una experiència de compra al punt de venda que vagi més enllà de la roba, i una rèplica el més interessant possible d'aquesta experiència al món digital. I per descomptat, Nike ho ha aconseguit, doncs és una de les marques imprescindibles a l’armari d’un “millennial”.
Una estratègia centrada en la dona
Nike també ha sabut expandir molt bé el seu negoci centrant-se en la dona, i focalitzant els seus esforços en l'obertura de botigues que comercialitzen exclusivament roba femenina. Si a això li afegim el seu continu suport a les atletes femenines, les carreres organitzades per a dones o accions com #betterforit (la iniciativa que van llançar fa un parell d'anys perquè milions de dones de tot el món compartissin els seus reptes esportius). Nike confirma que quan la publicitat empodera a la dona, la marca surt guanyant.
Saps qui va dissenyar el seu logo?
El protagonisme que dona Nike a les dones no és nou. El seu suport a les atletes va començar en els anys 70, quan l'esport era només cosa d'homes. I va ser una dona, una estudiant de disseny gràfic de la universitat de Portland, qui va dissenyar el seu logo a petició d'un professor de comptabilitat, Phil Knight. Es van conèixer per casualitat al campus. Phil havia fundat amb un soci un negoci de fabricació de sabatilles esportives el 1968. Ell necessitava alguns dissenys i Carolyn necessitava diners per comprar-se una caixa de pintures a l'oli. Aquell trobada casual va ser el detonant per a la creació d'un dels logos més famosos i significatius de la història. Juntament amb la poma d'Apple, per descomptat. [caption id="attachment_2954" align="alignright" width="201"] La Deessa grega Niké[/caption] Carolyn Davidson va cobrar 35 dòlars per la seva feina. Es va inspirar en les ales de la deessa grega de la victòria, Niké, i va dissenyar un símbol gràfic que expressava moviment i velocitat, una corba (o “swoosh”) que podia aplicar-se fàcilment també a les sabatilles. Aquell traç va acabar desbancant amb el temps a la tipografia, per ser l'única i inconfusible representació de la marca.
Mango presenta la seva nova col·lecció Tardor Hivern 2017 al costat de la casa Batlló
Amb Anna Ewers -la nova Brigitte Bardot-, FrejaBeha, Olivier Martínez i Jegor Venned, Mango ens convida a conèixer la seva nova col·lecció tardor-hivern 2017. Amb una lona de gran format al Passeig de Gràcia/Aragó, ens anticipa la campanya de la temporada. A final de 2013 la marca va llençar el seu concepte de “megastore” a nivell mundial. A diferència del tradicional format de botiga d'uns 300 m2, aquests nous punts de venda compten amb superfícies d'entre 800 i 1.500 m2. Són els nous "flagship stores", pel seu enclavament estratègic o per la seva superfície de venda. Aquesta major disponibilitat d'espai permet exposar la totalitat de les col·leccions en cadascuna de les botigues de la cadena (MÀNGO, MANGO MAN, MANGO KIDS i Violeta by MANGO), millorant l'experiència del client. Una de les últimes inauguracions ha estat al setembre al Soho de New York, amb un projecte en què moda, art, cultura i tecnologia van de la mà.
Uniqlo: "Fast fashion" versus "Lifewear"
Tadashi Yanai no tem que el comparin amb Amancio Ortega. Tampoc els enfrontaments a curta distància amb Zara. Al contrari. Només així s'explica que la primera botiga del gegant japonès a Espanya estigui a escassos metres de la megabotiga d'Inditex al Passeig de Gràcia de Barcelona. Just davant de l'enorme i recent establiment de H&M. L'esperada obertura, anunciada a la primavera, va tenir lloc el passat 20 de setembre, i va comptar amb alguns rostres coneguts. Verónica Blume o Carles Puyol, van ser els ambaixadors de la marca. Però el 'Zara nipó' ja té altres dos projectes en ment: un al centre comercial Glòries i un altre al madrileny barri de Serrano, encara sense data determinada. I per què és tan important la inauguració d'aquesta tenda? Perquè amb la resta de competidors encara lluny, l'inici de l'expansió de Uniqlo al nostre país marca una amenaça real i molt propera. Uniqlo canviarà la nostra manera de vestir. Es desmarca de "l'element tendència’ que caracteritza a la seva rival espanyola, i defineix els seus dissenys com a peces de fons d'armari. És la batalla de l'efímer contra l'etern. "Fastfashion" versus "Lifewear" (roba per a la vida). Una altra lona de gran format, aquesta a la Plaça Universitat, com a tarja -enorme- de presentació.
Casa Seat, situada a la cruïlla de l'avinguda Diagonal amb el passeig de Gràcia, es converteix en el llenç d'una obra d'art única que il·lumina l'esperit nadalenc de Barcelona amb el consolidat calendari d'Advent de la seva façana.
La temàtica d'enguany ha girat entorn de destacades personalitats vinculades a...