[caption id="attachment_1509" align="alignnone" width="888"] Impressió digital sobre tèxtil a l'entrada zona VIP[/caption]
Pasarel·les de moda, entregues de premis, festivals, concerts, rodes de premsa, fires comercials o esdeveniments ciutadans, grans cites esportives, congressos mèdics, professional o polítics. Tothom espera obtenir la màxima repercussió i retorn sobre la inversió. Quines son les claus de l'èxit?
- Escoltar i entendre.
El primer pas és escoltar els organitzadors o promotors i estudiar el projecte de comunicació i de look, i les necessitats purament logístiques.
En un gran projecte, hi sol haver:
- Necessitats de comunicació de l’esdeveniment, tant en el mateix recinte com a l’exterior. Tanques, banderoles, opis de cara al públic general, i visualització de les marques i patrocinadors de cara als assistents i als mitjans de comunicació. ,
- Necessitats d’acondicionament de l’espai: tancar o dividir determinades zones segons el seu ús, ambientar l’espai de manera global per a la finalitat que ha de tenir.
- Necessitats de senyalitzacióper al trànsit de persones: entrades, sortides, acreditacions, localització del village, restaurants, etc. .
- Comprovar
Prospectar els espais i detectar les oportunitats que ens ofereixen passant de la mirada global a la concreta a través de la prospecció y
medició exacta de tots els elements. Detectar possibles dificultats. Decidir els millors sistemes d’instal·lació de les diferents peces.
- Assessorar
Recomanar, assessorar, proposar, inventar. Per l’èxit del projecte és molt important l’aportació dels especialistes en la implantació de la imatge gràfica. Escollir entre màstils, torretes, banderoles o diferents formats de banners, distribuir correctament la senyalística, triar entre bastidors de polièster o bé de material tèxtil... son decisions importants en les que qualsevol organitzador pot necessitar ajuda o suggeriments.
L’experiència es un grau.
- Planificar
En qualsevol esdeveniment, la planificació és fonamental: elaborar un calendari de producció i instal·lació que s’encaixi amb les disponibilitats dels espais, les prioritats dels organitzadors i els processos de producció. S’ha de preveure els contratemps i les necessitats especials.
- Produir
Per començar, fer un tractament impecable de les imatges i proves d’impressió. Decidir els materials idonis per a cada necessitat. Lones micro-perforades per a grans superfícies exteriors, lones opaques quan la transparència de llum pugui ser un problema, o tèxtils per donar una imatge més sofisticada en interiors. És important fer servir les tècniques adequades per garantir la resistència, flexibilitat, efecte i facilitat d’instal·lació.
- Instal·lar
Amb el màxim nivell d’exigència: lones ben tensades, elements perfectament ajustats a les mides i sistemes d’instal·lació que garanteixin la seguretat. I aquest valor afegit que aporta un equip d’instal·ladors amb criteri per a poder adaptar-se a situacions imprevistes.
- Reaccionar.
Gairebé mai un esdeveniment s’acaba quan s’inaugura. Un d’última hora, una roda de premsa que no estava prevista, un canvi en el programa...
Al llarg de tota la durada és important saber reaccionar a les noves necessitats, o emergències d’últim minut que sempre es produeixen sobre la marxa.
Visita la nostra secció
Solucions per a Esdeveniments.