Segons l'
Informe Global del Comportament del Consumidor 2015 elaborat per TC Group Solutions, especialistes en intel·ligència per al punt de venda, a Madrid i Barcelona el 35% dels visitants que entra en una tenda, acaba comprant.
Els carrers comercials de Barcelona van registrar en 2015 una mitjana de 5.626 vianants diaris, dels quals un 18,56% (1.044 persones/dia) van entrar en algun comerç amb intenció de compra, i el 34,5% (360 persones/dia) van comprar algun producte.
Sens dubte, són els aparadors els que tenen la major part de responsabilitat de fer entrar al públic en el punt de venda. Un bon aparador marca la diferència. Se sol dir que és la targeta de presentació d'una tenda, però la seva importància va molt més allà. A més d'oferir informació al potencial comprador (productes, marques, preu, estil…) un aparador és també un reclam publicitari.
El temps màxim del que disposem per cridar l'atenció del vianant és de set segons, diu Celestino Martínez, consultor independent de màrqueting i branding i gran especialista en retail. Recollim aquí alguns dels seus consells per millorar el rendiment dels aparadors.
Busca la coherència
L'aparador ha de quedar integrat amb el disseny, la filosofia i l'orientació de la botiga: façana, rètols, il·luminació, mobiliari, selecció de producte, cartelleria…
Explica una història
Transmet un missatge, cuida tots els elements, decoratius o de suport, fes que serveixin per reforçar el missatge.
Imprimeix la teva marca
El rètol és perquè et localitzin des de lluny, però en l'aparador, dins del camp visual, has de posar el logotip o nom de la teva tenda.
Destaca l'important
Si vols destacar un producte per sobre dels altres, fes-ho de forma clara: dedica-li més espai, il·lumina-ho de forma diferent.
Utilitza fotografies
I qui diu fotografies, diu lones, vinils, encunyats… imatges, en definitiva, que ajudin a transmetre els avantatges o les formes d'ús d'un producte. Imatges que expliquin una història o mostrin un estil de vida que resulti desitjable per al consumidor potencial.
Renova-ho amb freqüència
L'ideal és fer-ho cada dues o tres setmanes. Moltes persones passen per davant del teu aparador diverses vegades al dia i al cap d'un parell de setmanes de veure el mateix, deixa de cridar-li l'atenció. Els canvis ajuden a sorprendre i donar imatge d'activitat.
Un cop dins la botiga…Una experiència interessant: l'emprovador intel·ligent
Les noves tecnologies també poden ajudar. A veure què us sembla aquest emprovador intel·ligent per poder accedir a la resta de peces que no t'has portat a l'emprovador.
https://www.youtube.com/watch?v=_l0pJdQOsZA