BLOG SUNDISA
Què va fer l’Adam per trobar feina amb una tanca de publicitat exterior?
viernes 15, mayo 2015
L’Adam Pacitti, un jove brillant, es va llicenciar en producció de mitjans amb honors al Regne Unit. Com tants, va trobar una feina, molt per sota de la seva qualificació, en un supermercat Woolworth. Al final de l’estiu i del contracte es va trobar al carrer i va dedicar el seu primer mes a enviar sol·licituds de feina per a tots els llocs de treball que se li van acudir. En va enviar més de 250, sense èxit!
Aleshores va decidir invertir les seves últimes 500 liures en contractar una tanca de publicitat exterior.
No només això, és clar. Va desenvolupar la seva pròpia pàgina web, amb el seu vídeo-curriculum, i va pensar una campanya en xarxes socials.
De tota manera, i amb les seves pròpies paraules: “El que més va agradar va ser la tanca”.
El resultat van ser més de 60 ofertes de feina interessants després de llençar la seva campanya www.employadam.com, de la que es van fer ressò tots les cadenes de TV i de ràdio. Va aconseguir una feina i va invertir el seu primer sou en donar les gràcies amb una altra tanca.
A dia d’avui, l’Adam s’ha convertir en un gran especialista en campanyes virals i en conferenciant.
- Primera conclusió: la creativitat funciona!
- Segona conclusió: la publicidad exterior també funciona, sobretot si es fa servir per a comunicar una bona idea.
Por si amb l’exemple de l’Adam no n’hi hagués prou, veiem els resultats d’une studi realitzat l’any passat per Harris Interactive Europe:
- el 77% de consumidors espanyols reaccionen d’alguna manera després de veure una peça de publicitat exterior.
La finalitat de l’estudi “
Europe on the move” era analitzar el comportament i l’estat d’ànim dels europeus durant els seus desplaçaments
Ja ho diuen que els espanyols som persones sociables, que ens agrada estar amb amics. Som grans usuaris del transport públic –més que la mitjana europea- i sembla que som també més observadors i prestem més atenció a l’entorn exterior quan estem fora de casa.
A Espanya, la societat compra, treballa, es relaciona y s'encurioseix durant els seus desplaçaments. Gairebé la meitat dels enquestats (45%) declara realitzar múltiples tasques mentre es mou, com ara usar la tecnologia mòbil, escoltar música, mirar la publicitat exterior, llegir...
De fet, l’espanyol se sent més receptiu que la mitjana dels europeus durant els trajectes. El 62% prestem atenció als anuncis quan estan fora de casa, en front del 47% que ho fa amb la televisió, o el 28% que prefereix els anuncis online. A més, tenim una actitud clarament interactiva amb la publicitat exterior, doncs el 77% reaccioa positivament després de veure un anunci en mitjans exteriors, el 43% va buscar més informació a internet, i el 41% va respondre a una determinada oferta especial.
Tercera conclusió: la combinació de publicitat exterior + una bona idea + mitjans mòbils, que permeten la interacció immediata = aposta guanyadora.
Com ho va ser la de l’Adam.