Carlotaoms, la signatura guanyadora del Premi al Disseny Emergent 080 en les dues últimes edicions, i els dissenys de Krizia Robustella van encendre la passarel·lade amb les primeres desfilades de l'esdeveniment que s'ha celebrat del 27 de Juny, a l'1 de Juliol a l' Institut d’Educació Física de Catalunya (INEFC).
En aquesta edició, la número 18, hi ha hagut 39 desfilades, entre dissenyadors i signatures, cinc més que en l'anterior, i entre ells nou emergents: Edgar Carrascal, Blame Label, Rita Row i SSIC and Paul , Pau Esteve i Xavi Graus, Eline van Ree i Com a Peix en l'Aigua i Carlotaoms. Una bona pedrera de talent de la moda catalana, encara que com va recordar el Conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget en la inauguració oficial, “la moda necessita de creadors, però aquests necessiten la indústria per produir”. L'objectiu és que la 080 no sigui només una passarel·la, sinó un punt de trobada de tots els sector de la moda. Així semblen demostrar-ho l'èxit del Texmeeting, el Investors Day i el Showroom, organitzat pel Clúster Català de la Moda que va acollir més de 300 trobades trobades B2B entre una vintena d'empreses catalanes i una missió empresarial de compradors internacionals de països com EUA, Xile, Mèxic, Dinamarca, Regne Unit, Xina, Corea, Japó, Grècia, Itàlia i Alemanya, entre uns altres.
Aquí podeu veure una mostra del "ambientillo" que es respirava.
[gallery columns="4" ids="1993,1994,1995,1996,1997,1998,1999,2000"]
Un total de 37.400 persones van passar pel 080 Barcelona Fashion, entre assistents a les desfilades, mitjans de comunicació, bloggers, compradors i públic en general. En el vessant comercial, a més dels compradors convidats per dissenyadors i marques, la pròpia passarel·la va acreditar a 135 compradors, el 35% dels quals va arribar de fora d'Espanya.Canviar d'escenari en cada edició és un repte per ESMA, empresa que dissenya l'esdeveniment i ha de buscar la forma d'aconseguir, estació rera estació, convertir un espai diferent en un escenari ple de glamur per a la moda a Barcelona. Cada nou entorn exigeix estudiar noves solucions. Estem encantats de col·laborar!
Les passarel·les s'han muntat ocupant una gran part de les dues àrees interiors de l'edifici, obra de Ricardo Bofill, envoltades per grans claustres. La sala de conferències s'ha convertit en un espai multidisciplinari, amb capacitat per 400 persones, que ha acollit la major part de les activitats paral·leles com el Texmeeting by TEXFOR, el 080 Fashion Investor Day o la conferència “Eccentric Lives in Fashion” per Lynn Yaeger i Mickey Boardman.
La passarel·la de la 18a edició del 080 Barcelona Fashion s'instal·larà ocupant gran part d'una de les dues àrees interiors de competició de l'edifici, que s'estructuren al voltant d'uns grans claustres situats al nivell superior.
En l'altra gran àrea interior es va situar el 080 Fashion Showroom. En els passadissos del claustre que delimiten aquest espai s'han instal·lat els pop-ups del 080 Fashion Market i en l'exterior, la major part del Open Area, amb el Village, els stands de patrocinadors, el chill-out i els “food trucks”.
A destacar l'impressionant separador de més d'11 metres realitzat per Sundisa amb foam tallat a inglet i encolat, amb impressió digital preparada per a doble visió, i els elegants rètols de les marques encunyats en fórex i pintats.