Usamos cookies propias y de terceros para mostrar publicidad. Si continua navegando consideramos que acepta el uso de cookies. OK Más información
BLOG

Retail: Black Friday, Filadèlfia i futbol americà

black_friday_3_768x432.jpg

Filadèlfia, anys 50. Divendres després d’Acció de Gràcies, festiu, i cita anual del partit de futbol americà més mediàtic de l’any entre l’equip de l’Exèrcit i el de la Marina. La gent envaïa els carrers i provocava un caos de circulació que la policia de transit va començar a anomenar Black Friday. Els comerciants de Filadèlfia van veure clara l’oportunitat d’incrementar les seves vendes amb ofertes que aprofitessin el moviment de gent al carrer.

blackfriday_e1544187097781.jpg
Fuente: La Vanguardia

A Espanya va arribar de la mà de la gran cadena de retail MediaMarkt, l’any 2012. En només 6 anys, el Black Friday que va força més enllà del divendres, s’ha consolidat com el període de vendes més important de l’any, superant fins i tot les vendes de Nadal. Interessa a tothom: als comerços per dinamitzar les vendes i als usuaris per anticipar les compres de Nadal a preus més interessants. Poques són les marques que no s’han afegit a la tendència. Fins i tot bancs i companyies aèries han trobat la forma d’aprofitar la cita.

Segons L’Observatori Digital en el seu informe sobre el Black Friday 2017, el 90% de les empreses enquestades, tant offline com a online, han confirmat el seu interès per realitzar accions i campanyes específiques pel Black Friday i el Cyber Monday, amb una previsió d’increment de vendes d’un 17% sobre l’any anterior, encara que para El Corte Inglés, al 2017, va acabar sent d’un 70%.

Segons TC Group Solutions, València i Màlaga són les dues ciutats en les quals més s’ha incrementat el tràfic per als vianants en zones comercials en 2018, més d’un 4% i Barcelona amb un 3,79%.

És evidenet que el sector retail creix en dinamisme dia a dia. Rebaixes, promocions, llançaments, BlackFriday, CiberMonday, Nadal o vacances. L’important és assegurar-se de comunicar-ho al client potencial el més extensament possible amb publicitat i accions en el punt de venda. Imprescindible per informar, recordar i provocar les vendes tan planificades com d’impuls.